Ooops!

Hejsan!

Det nya gipset sitter väldigt slappt, så det är problem att dra på och av jeans varje dag.
I lördags skulle jag sätta mig i sängen med benen i kors.
Vad tror ni händer då? Jo, min vänstra stortå hakade fast i gipset och drog av det.
Jag fick panik, för jag är ju inte bekant med min nya fot än. Så jag ville allt annat än se den!
Jag blundade och tryckte på gipset fort som attan!
Så ingen skada skedd, men läskigt var det minsann..

Nu är det 10 dagar tills gipset ska av och jag är nyfiken (men nervös) på att börja
leva med en normal fot. Men det ska bli sjukt skönt att kunna gå igen! :)

Jaja, en liten update om läget bara.
Ha det fint! Kram

Kommentarer
Postat av: Nea

Hej!

Vad intressant att läsa om. Jag är just i samma läge som du. Opererade min vänsterfot den 3:e september, tog stygnen den 24:e o väntar nu bara otåligt på att bli bättre. Foten e jättesvullen o kan inte ha någon sko alls. Har dock inget gips utan bara bandage hårt, hårt.

Skönt att det finns fler i samma situation som jag... =)

Krya på dig!!

2009-10-06 @ 20:25:25
Postat av: Stina

Hej

Intressant läsning! Jag har precis kommit från Vårdcentralen där en läkare tittat på mina vanställda stortår. Hoppas på kallelse till ortopeden snart. Jag förstår inte att jag inte kommit mig för tidigare för denna undersökning. Jag har haft ont i många år. Det jag blir mest förvånad över när jag läser din blogg är att rehabiliteringstiden är så pass lång. Problemet med Hallux valgus har jag ärvt från min pappa, så det är inte bara en "kärringåkomma".

Skönt när du blir av med gipset. Kyra på dig.

2009-10-07 @ 14:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0